,

Artykuły 02.06.2010 | wyświetlenia: 13408

Nowe Kobierzyce

Nowe Kobierzyce Pod koniec roku 2006 roku rada gminy Kobierzyce przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia projektu rewaloryzacji miejscowości. Prace projektowe trwały 10 miesięcy. Miejscowość została podzielona na 28 obszarów, dla których opracowano szczegółowe zmiany. Plany dokładnie określają rodzaj nawierzchni na ulicach, jakość chodników i ścieżek rowerowych oraz wyposażenie w małą architekturę.

Gmina chce ujednolicić wygląd wszystkich domów. W planach zagospodarowania przestrzennego wprowadzono precyzyjne zapisy dotyczące gabarytów budynków, kształtów dachów, wysokości ogrodzeń czy wykończenia podbudówki. Ujednolicone zostaną lampy uliczne, ławki, kosze na śmieci.

W parku obok Urzędu Gminy powstanie wiele miejsc do uprawiania sportów i wypoczynku rodzinnego. Zbudowane zostaną boiska, trasy dla rowerzystów, rolkarzy, alejki, szachy terenowe i miejsca piknikowe. Ulica Rzemieślnicza zamienić się ma w deptak ze ścieżkami rowerowymi i punktami usługowymi. Także stara stacja kolejowa ma zostać odnowiona. Wzdłuż drogi krajowej nr 8 (Wrocław - Kudowa) powstanie pas geometrycznych pagórków, które będą stanowić ochronę akustyczną dla pobliskich domów. W planach jest wyburzenie niepotrzebnych obiektów oraz rozbudowanie innych.

Rewaloryzacja Kobierzyc planowana jest na 15-20 lat. Jej koszt wyniesie około 20 mln zł. Gmina na ten cel posiada budżet, ale na część wydatków postara się zdobyć pieniądze z Unii Europejskiej.

Obecnie kilka etapów jest już zakończonych. Ośrodek Zdrowia przy ulicy Witosa oraz remiza odnowione są zgodnie z planem rewaloryzacji. Niedawno zakończono remont elewacji budynku GS przy ulicy Spółdzielczej i odnowiono całą ulicę Robotniczą. Niedługo skończy się remont ulicy Witosa i budowa nowego przystanku autobusowego.

Wizualizacje: Pracownia Projektowa Plan

Komentarze wyraź swoją opinię

  • 03.06.2010 00:50 Autor: Mieszkaniec

    A może by o jakimś sklepie normalym pomyśleć,albo małym centrum handlowym ? Straszna wiocha te Kobierzyce, ani banku normalnego, ani bankomatu, ani marketu z usługami (jak np. w Żórawinie), nawet poczta czynna jak dla gospodyń wiejskich, a nie dla pracujących ludzi.

  • 03.06.2010 22:35 Autor: Gosc

    Nasz minimarket jest wg mnie dobrze zaopatrzony, fakt - ceny wysokie, ale miesko zawsze OK. Poczta ma problemy z personelem, dlatego takie godziny otwarcia i tylko jedno okienko, mimo, ze sa 3 pozostale wolne. Wg mnie brakuje bankomatu euronet, bo to najpopularniejszy bankomat, oraz miejsc, gdzie mozna pojsc cos zjesc i posiedziec z rodzinka, czy znajomymi.

  • 06.06.2010 11:52 Autor: człowiek

    teraz postawili budkę z kebabem ale przydała by się pożądna restauracja

  • 07.06.2010 08:13 Autor: mariusz

    Jestem za: porządna restauracja, ale niezbyt droga lecz wszystkomająca :)

  • 08.06.2010 07:44 Autor: sen

    Nie narzekajcie, ja się przeprowadziłem z kobierek do św. katarzyny i uważam to za swój największy błąd życiowy. Katarzyna to dopiero wiocha, tutaj to juz kompletnie nic nie ma. W kobierkach przynajmniej widać że się coś robi, przez centrum wsi nie zapier... tiry a pizza z arrivo nie ma porównania z ta którą sewuja w pizzeri siechnickiej. Pozdro

  • 08.06.2010 22:21 Autor: ...

    W Św. Kaśce wójt czy tam burmistrz nie zbiera co chwilę laurów za Naj naj naj ... lepszego gospodarza, kluczy sukcesów itp itd. Od Gminy sukcesu mieszkańcy mają prawo oczekiwać więcej...

  • 09.06.2010 17:11 Autor: xy

    Nasz Mini Market jest całkiem całkiem. a po co nam jakiś hipermarket skoro Bielany należą do gminy a tam jest tego od ciut ciut W Markecie chleb z Naszych piekarni, Mięsko świeże a przede wszystkim miła obsługa Pań tam pracujących. Bank Spół. pobiera za wysoka prowizje za wypłatę pieniążków a poczta jak i ośrodek zdrowia bez komentarza :-(

  • 10.06.2010 00:15 Autor: ...

    Do Bielan gdzie jest niby wszystko jest ok. 11-12 km. Trochę daleko jak na codzienne zakupy. Może niebawem i gminę przeniosą do Bielan, bedzie bliżej (wójtowi i urzędasom). Mini market jest OK, ale gdyby była konkurencja pewnie było by jeszcze lepiej i dodatkowe usługi pewnie by jakieś były. Dlaczego nie ma konkurencji? Hmmmm.... Dlaczego nie ma bankomatu normalnego ? Hmmmm...... Dlaczego nie ma porządnej restauracji, do której można by pójść w niedzielę na obiad z rodziną ???? Hmmmm.... Może ktoś wie, to niech powie. "Ośrodek zdrowia" to juz kompletnie insza inszość, współczuję tym, którzy musza z niego korzystać.

  • 15.06.2010 13:43 Autor: Bilu.

    W samych Kobierzycach jest następujący problem z brakiem ludzi... Dużą cześć gminy stanowią mieszkańcy Bielan i Wysokiej, gdzie praktycznie tylko śpią, a i tak zaopatrują się w mieście. Podczas weekendu 80% ludzi i tak jedzie na Bielany na zakupy... Ciężko jest w samych Kobierzycach coś zrobić aby miało sens, było niedrogie i się utrzymało...

  • 20.06.2010 16:31 Autor: Rogacz

    "A może by o jakimś sklepie normalym pomyśleć,albo małym centrum handlowym" - Do Bielan nie daleko nawet autobusy są gminne, tanie i takie tam więc po co kombinować? A sklepy przecież normalne są... Co do poczty i bankomatu to się zgodzę. Taka miejscowość jak kobierzyce zasługuje na to żeby mieć więcej niż jeden bankomat bo nie wszyscy mają konto w Banku Spółdzielczym. "Jestem za: porządna restauracja, ale niezbyt droga lecz wszystkomająca :)" - jak porządna restauracja to i ceny muszą być porządne, nie oszukujmy się. Jak chce się mieć coś porządnego to tanio się tego nie nabędzie. A wątpię żeby taka porządna restauracja znalazła tutaj niszę na rynku i została na dłużej... Jeśli ktoś wychodzi z domu coś zjeść to raczej młodzi ludzie którzy nauczeni są jedzenia fast-food i wolą zjeść to do czego są przyzwyczajeni albo nie potrafią gotować lub zwyczajnie się im nie chce... Dobra ceniąca się restauracja przegra z "kulturą" frytek i ciepłych psów... "Bank Spół. pobiera za wysoka pr

  • 20.06.2010 16:33 Autor: Rogacz

    "Bank Spół. pobiera za wysoka prowizje za wypłatę pieniążków a poczta jak i ośrodek zdrowia bez komentarza :-(" - Bankowi to się nie dziwie na czymś muszą zarabiać no i jakoś do siebie klientów ściągać a gdzie założy konto jakaś osoba która praktycznie nie wyjeżdża z Kobierzyc? Założy konto gdzieś gdzie prowadzenie jest tańsze, nawet darmowe ale co z tego jak przy wypłacie pieniędzy ze swojego konta będzie trzeba jechać na Bielany (tracić czas i 5 zł na bilety) bo bankomat Banku Spółdzielczego to "ździerca"? "Do Bielan gdzie jest niby wszystko jest ok. 11-12 km. Trochę daleko jak na codzienne zakupy." - W sumie to trochę głupio było by jechać po ser, bułki, wędlinę i mleko te 11 km na Bielany... No chyba, że bierze się jakąś większą ilość... Ale nie słyszałem, żeby była tu gdzieś aktualnie jakaś jednostka wojskowa. :P "Może niebawem i gminę przeniosą do Bielan, bedzie bliżej (wójtowi i urzędasom)" - i tu wychodzi lekka nieznajomość sytuacji... Wójt do Kobierzyc ma jakieś 5km a

  • 20.06.2010 16:34 Autor: Rogacz

    do Bielan jakieś 7km :) Znaczna część urzędników z tego co się orientuję to zamieszkuje w Kobierzycach. :) No i przeniesienie gminy to też raczej nie jest takie "hop siup" i trochę kosztować będzie... Lepiej zrobić za te pieniądze chodniki albo zwiększyć liczbę miejsc w przedszkolach. To by chyba raczej bardziej ludzi ucieszyło. :) "Mini market jest OK, ale gdyby była konkurencja pewnie było by jeszcze lepiej i dodatkowe usługi pewnie by jakieś były. Dlaczego nie ma konkurencji? Hmmmm...." - Hmmmm... Może konkurencja nie jest w stanie zaoferować nic lepszego i przebić się. Wyobrażacie sobie kolejny sklep w Kobierzycach? Po co? "Dlaczego nie ma porządnej restauracji, do której można by pójść w niedzielę na obiad z rodziną ????" - Niedzielny obiad jest najlepszy w domu przy rosołku który od dawien dawna gotuje mamusia. :) Można jechać też do babci albo teściowej. ;) Jak kto woli... ;P A jak to już poruszałem, porządna ceniąca się restauracja się nie utrzyma w Kobierzycach (przyna

  • 20.06.2010 16:36 Autor: Rogacz

    takie jest moje zdanie do którego mam prawo). :P Z tym ośrodkiem zdrowia to się absolutnie zgadzam. :) Jeśli się już inwestowało i wydawało pieniądze to nie można było tego zrobić raz a porządnie? Owszem nie powiem, ładnie wygląda ilość miejsc parkingowych uznajmy, że jest wystarczająca. Jadnak popatrzymy sobie na taką sytuację. W pełni zdrowy człowiek idący do dentysty na przegląd ząbków siedzi i czeka na swoją kolej obok osoby która kicha i kaszle a do tego np: ma gorączkę. :) Czy nie można było tego jakoś inaczej zrobić? Ośrodek zdrowia niestety jest "troszkę" za mały... "W samych Kobierzycach jest następujący problem z brakiem ludzi... Dużą cześć gminy stanowią mieszkańcy Bielan i Wysokiej, gdzie praktycznie tylko śpią, a i tak zaopatrują się w mieście. Podczas weekendu 80% ludzi i tak jedzie na Bielany na zakupy... Ciężko jest w samych Kobierzycach coś zrobić aby miało sens, było niedrogie i się utrzymało... " - No i po co ja się rozpisywałem, jak można było krócej? xD heh

  • 20.06.2010 16:38 Autor: Rogacz

    Jeśli kogoś uraziłem moją wypowiedzią to szczerze przepraszam nie miałem tego na celu. Pozdrawiam.

  • 21.06.2010 22:00 Autor: ubawiony

    Panie Rogacz, bardzo mi sie podoba Pana podejscie do życia i ten przydługi wywód. Zadam tylko jedno pytanie w formie komentarza do tych wypocin. Po co wogóle Pan je (rosołki u mamusi), skoro i tak zaraz pan wy...dali?

  • 28.06.2010 22:25 Autor: Rogacz

    Obiad u mamusi to dla mnie coś więcej niż machanie łyżką przy rosołku i wcinanie ziemniaczków czy co tam kto ma... No chyba, że polega to tylko na tym żeby po wszystkim zrobić kupę...

  • 04.07.2010 19:21 Autor: pan

    Chciałbym zwrócić uwagę że w MINI MARKECIE można wypłacać pieniądze. Ja jestem w PKO i moja prowizja to 1zł. a nie jak w banku Spółdz. 5 zł.

  • 04.07.2010 21:36 Autor: mariusz

    Na poczcie też jest terminal PKO BP i można spokojnie tam wypłacać

  • 06.07.2010 21:48 Autor: Rogacz

    Tego to ja nie wiedziałem. Dzięki za info. :)

  • 27.07.2010 21:10 Autor: Mieszkaniec 2

    Czytam i widzę, że nikt nie poruszył tutaj problemu pijaków przesiadujących na nowo zainstalowanych ławkach i pięknych skwerkach. To niestety psuje cały efekt naszej rewitalizacji. Sam chętnie zatrzymałbym się na jednej z tych ławek i tak po prostu posiedział w ładnym miejscu, ale odstraszają mnie menele. Na wiosnę gmina powinna wynająć hycli i zapakować całe to pijackie towarzystwo do dużego wora i wywieźć do lasu do końca ciepłego sezonu. Ciekawe co gmina ma zamiar zrobić z psuciem wizerunku odnowionej miejscowości, no i chyba nawet zagrożeniem dla zrewitalizowanego mienia.

  • 29.07.2010 11:23 Autor: Przemo

    Witam . Ostatnio w niedzielne południe wybrałem się z rodzinką na obiadek , myśląc o pizzerii Ariwo lecz była jeszcze nie czynna :( więc budka z gyrosem pozostała i 4*gyros frytki i sałatka porcja tańsza niż w ariwo , ale. Ilość "gyrosa " i "frytek" masakryczne mała tylko kapusty było na maxa . Nie obrażając nikogo to lepiej dodać 5 pln i w ariro schabowy z frytkami i surówką nie do porównania . Ps. Panie z budki powinny zamówić po porcji i porównać . Szczerze nie polecam . Pozdro4All

  • 01.08.2010 14:01 Autor: qwerty

    A propos uwag Mieszkańca 2 z którymi własciwie sie zgadzam, poza jednym: dlaczego do lasu? Co las i miłosnicy lasu temu wienni żeby uszczęśliwiać ich towarzystwem z "Centrum Kobierzyc"? Niestety nie mamy straży miejskiej (gminnej) a policja ma to, jak się okazuje, gdzieś. No bo chyba ślepi nie są, posterunek jest tuż obok, a przepisy prawne regulujące postępowanie z takimi menelami w Kobierzycach chyba nie różnią się od tych obowiązujacych w Polsce, no chyba że mamy jakieś inne prawo miejscowe zezwalajace na spożywanie alkoholu w miejscach publicznych.

  • 16.09.2010 16:46 Autor: af

    Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to można tylko razem coś zrobić wystarczy załóżyć klika kamer wandaloodpornych - kwestia tylko kasy . Co z tego że można taki projekt zrobić kamery i net (hotspoty ) jak nie ma na takie projekty funduszy . Sam składałem w Gminie projekt wstępny sieci światłowodowej wraz z kamerami i netem dla każdego net po 20zł za 6mb plus wideo monitoring - szukał inwestorów ale każdy tylko szukał kasy żeby zarobić duże pieniądze ,więc Gmina jest zainteresowana ale kasy nie wyłoży . Szkodza bo net za 20 zł dla każdego i bezpieczeństwo monitoringu kamera na każdej ulicy to chyba przyszłość w naszym przypadku daleka .

  • 19.09.2010 19:07 Autor: mieszkaniec

    Popieram Popieram :-)

  • 01.10.2010 20:56 Autor: Alicja

    ja zagłosowała bym za biedronką w Kobierzycach.jak większość mieszkańców naszej gminy;;;;;;pozdrawiam

  • 01.10.2010 21:03 Autor: Alicja

    jeszcze jedna sprawa która powinna być poruszona,a chodzi o to główne skrzyżowanie.za każdym razem trzeba czekać i nie wiadomo kto ma pierwszeństwo,każdy jedzie po swojemu..nasz gmina powinna pstarać się o światła jestem absolutnie na TAK;;;;;)

  • 02.10.2010 15:52 Autor: obywatel k

    Światła w Kobierzycach!!!!!!!!!!!!!!! Dobre Sobie Dobry kierowca daje radę Widać ze kobiety Są z WENUS !!!!!!!!!!!!!!!1

  • 02.10.2010 23:30 Autor: qwerty

    obywatelu k chyba nigdy nie włączasie się w ósemkę w kierumku Wrocka przy stacji tak ok.6.30 - 7.30 Proponuję przetestować a potem pierniczyć o dobrych kierowcach. BTW rondo też by załatwiało sprawe chociaż światła są tańsze ale niestety tworzą się korki. Coś jednak trzeba z tym zrobić !!!

  • 10.10.2010 20:10 Autor: Marzenka

    ja widzę w Kobierzycach 3 priorytety: 1. więcej miejsc w przedszkolu 2. światła na skrzyżowaniu (dramatyczne wypadki) 3. porządny plac dla dzieci przydały by się również ścieżki rowerowe , ale na początek te trzy tematy jak dla mnie na cito dla urzędników !!!

  • 13.10.2010 22:13 Autor: wartownik

    ja widzę tylko jeden priorytet - zmiana warty ;-)

  • 14.10.2010 18:34 Autor: alfalfa

    widzę to samo jestem za :-) A zamiast świateł proponuję następne rondo -- tylko może większe niż to co mamy w rynku :-)

  • 03.11.2010 16:50 Autor: ja

    mieszkam w Wierzbicach i nie wiem co tu się dzieje mamy tu zakaz do 15 ton a na dobę przejeżdża tutaj 2 tyś tirów gdzie jest policja i władze gminy!!! Ciekawy jestem jak by to było gdyby te wszystkie tiry przejechały przez Żerniki!Rozumiem że muszą którędyś jechać, ale można by asfalt połatać to może by się domy nie trzęsły.Nikt się tym nie przejmuje a zwłaszcza kobierzyckie władze.Dobrze jest się zaszyć w ciszy parku i być ślepym na problemy. A w wieściach gminnych same nagrody i piękne historię zero o problemach, po co to wydawać za nasze pieniądze.

  • 22.11.2010 19:40 Autor: andrzej

    poczytałem wszystko, przyjechałem tu 8 lat temu pracuje we wrocku jak wielu z nas ,wiele trzeba dni nocy miesiecy moze i lat zeby kobierzyce miało powiedzmy standart miasta bo chyba o to wam chodzi zapomnijcie i cenic trzeba to co jest , ja mam tylko jedno do powiedzenia a moze dwa 1 pijaki na ławkach to wstyd i to przed posterunkiem policii , 2 skrzyzowaniw z drogą 8 masakra ja akurat nie wyjezdzam ale współczuje kierowcą kturzy muszą , a reszta samo jakos sie ułozy pomalutku kobierzyce bedą ładne ale ale władze kobierzyc niech nie zapominają ze wiosek zaniedbanych wokł mają POZDRAWIAM

  • 23.11.2010 11:36 Autor: jatoja

    1. biedronka 2. skrzyzowanie z 8 3. żule w centrum władze mogłyby od czasu do czasu wejsc na tą strone i sobie poczytac bo rzeczywiscie majac maly kontakt z mieszkancami nie bardzo wiedzą jakie sa nasze potrzeby.

  • 04.02.2011 19:12 Autor: qweta

    na żuli najlepszy monitoring (kamery) i aktywna policja

  • 24.05.2011 19:37 Autor: ja z Wierzbic

    Będzie pięknie. Już jest ładnie, dużo ładniej, niż było, ale...parkowanie w Kobierzycach to masakra. Znalezienie miejsca pod marketem lub okolicach graniczy z cudem - zwłaszcza w szczycie ok. 15. Od dawna rezygnuję z zakupów w Kobierkach z tego powodu. I nie tylko ja. Czy Kobierzyce są aż tak bogate, aby "olewać" " "przyjezdnych" klientów z innych miejscowości?

  • 25.06.2011 15:20 Autor: marek

    Ludzie, wieś to wieś i wsią zawsze zostanie, zamiast wywalać 20 mln zł w rewitalizację można było pomyśleć o bardziej koniecznych sprawach. Wymian wszystkiego na nowe i jednolite nie zrobi z Kobierzyc nic lepszego.

  • 28.06.2011 01:40 Autor: kimmo

    1. polecam rondo, jak w Łagiewnikach zrobili światła to wszyscy się cieszą jak nie działają i mrugają pomarańczowe- wtedy nie ma 30 minutowych postojów. 2. Ośrodek zdrowia w Łagiewnikach - czekasz od 8.00 do 12.00 po czym słyszysz, że lekarz już więcej nie przyjmie!?! 3. Biedronka - dobry pomysł - ale wystarczy obniżyć ceny w markecie! Jak w Łagiewnikach powstała Biedronka - jedni zamknęli, inni obniżyli ceny i dalej żyją. 4. Żul tez człowiek, chyba że jest agresywny a nie zauważyłem, pokazuje jakie życie może być proste i bezstresowe a my biegamy i ciągle się martwimy - sorry, czasem im zazdroszczę zdrowia!

  • 30.07.2011 14:19 Autor: pani g

    przed wyborami wójt Pacholik zapewniał ze bedzie dużo robil zeby pomagac mieszkancom w sprawie uciazliwego ruchu w Wierzbicach i co gmina sprzedala grunt firmie stena po bylej cukrowni co daje nam dodatkowe kilkadziesiat ciezarowek na tej trasie jadacych z kontenerami huk jak na wojnie dziękujemy

  • 31.07.2011 19:17 Autor: mieszkaniec z wierzbic

    Popieram panią G w 100% byłem na tym zebraniu przed wyborami tak było wójt zapewniał ze będzie interweniował w sprawie drogi, i co faktycznie sprzedano ziemie firmie stena z setkami samochodów nieładnie panie wójcie tak ludzi oszukiwać!!!

  • 01.08.2011 21:33 Autor: Kobierzyce

    Wiemy że kobierzyce tto spokojna wieś także wiemy że jest nienormalna na karzdy sposób ale to nasza wieś i my ją musimy akceptować taką jaka jest!! wszelkie dopracowania niewiadomo czy nastąpią ale to nie nasza wina że polska wydaje więcej na stolice i na pokaz dla innych Państw jak Rosja Czy Norwegia ale zapamiętajcie jedno to nasza wieś i niewiem jak wy al eja Ją Akceptuje. Piotr Węgłowski .

  • 24.08.2011 06:00 Autor: Ela

    Uważam, ze w Kobierzycach jest coraz ładniej, nie narzekajcie. Sklepów przybywa,pizza dobra i promocje. A na obiad z rodziną można podjechać na parking do Cieszyc . Parking pod marketem za mały-fakt.

  • 06.09.2011 23:16 Autor: Ania

    a ja chciałabym się zapytać, czemu to w całej gminie nie ma żadnego żłobka dla dzieci ??? Co to niby niby rodzą się i od razu do przedszkola ??? No oczywiście jak się dostaną ... Są co prawda prywatne punkty, ale po pierwsze za jakie pieniądze (!) a po drugie żaden w samych Kobierzycach (!) Może ktoś by tym tematem się też łaskawie zainteresował ...

  • 08.09.2011 21:45 Autor: ikar

    I tak sobie debatujecie tutaj:) Ale czy jeden z drugim coś oprócz tego gadania zrobi... Nie wierze. Nie macie odwagi się spotkać i porozmawiać, ze sobą i wspólnie coś zrobić. Być wspólnie za lub nie być za czymś i robić coś. Ale nie... piszą i piszą, no to piszcie dalej.

  • 02.12.2015 10:22 Autor: ania

    Żórawina to dopiero wiocha gdzie psy szczekają....wójt p. Żukowski nie dba ani o samą Żórawinę która powinna być wizytówką gminy,ani o okoliczne wioski nalężące do gminy.Nie maporównanania Żórawina chowa się do Kobierzyc jako gminy i wójt dba jakoś o gminę.

Dodaj komentarz

Zamieszczone powyżej opisy są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja portalu kobierzyce24.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.